در این پست سعی داریم رابطه ای که بین لوگو طراحی شده اصولی و رشد بردینگ یک سازمان می تواند داشته باشد صحبت کنیم.
این پست برداشته شده از وبسایت چطور می باشد.
چند المان مهم و کلیدی وجود دارند که بههنگام طراحی لوگو باید به آنها توجه کنید که عبارتاند از:
تصاویر در مقایسه با کلمات و جملات بیشتر در ذهن میماند
۴۰ درصد مردم تصاویر و اشکال را در مقایسه با آنچه میخوانند یا میشوند بهتر به یاد میآورند. پس اگر لوگویی خوب طراحی کنید که در سازگاری با کسبوکارتان باشد، و در طول دوران فعالیت آن را تغییر ندهید و از همان طراحی ابتدایی بهره بگیرید، امکان آنکه مشتریهای بالقوه بههنگام نیاز کالا یا خدمات کسبوکار شما را بهخاطر بیاورند، بسیار بیشتر میشود.
لوگو به شما در اعتمادسازی نخستینی که نیاز دارید، کمک میکند
نخستین تأثیری که از سازمان یا کسبوکار شما در ذهن مشتریها ثبت میشود، مربوط به زمانی است که لوگوی شما را مشاهده میکنند. این مسئله بهویژه در دنیای دیجیتالی امروز صدق میکند که احتمال مواجهٔ نخستین مردم با کسبوکارها در فضای اینترنتی از هر زمان دیگری بیشتر شده است. هر چه برای طراحی لوگو بیشتر وقت بگذارید و لوگوی شما حرفهایتر به نظر برسد، امکان جلب اعتماد مشتریها بیشتر میشود. وقتی لوگویی خوب و حرفهای برای کسبوکارتان طراحی میکنید، در حقیقت این پیام را به مخاطبین خود منتقل میکنید که هم به کارتان و هم به مشتریها تعهد دارید و اعتماد آنها را به خود جلب میکنید.
به جذب مشتریهای جدید کمک میکند
لوگو اگر بهاندازهٔ کافی الهامبخش و بهیادماندنی باشد، مشتریهای تازه را جذب کسبوکارتان میکند و باعث میشود تا در زمان مناسب، شما و سازمانتان را بهخاطر بیاورند. چنین لوگویی تأثیری مداوم و پایدار بر ذهن مردم میگذارد و بدل به سمبل یا نشانهای از سازمان شما میشود که دیگران امکان برقراری ارتباط با آن را خواهند داشت.
به حفظ مشتریهای ثابت کمک میکند
در عرصهٔ کسبوکار همیشه رقبایی خواهید داشت که بهدنبال جذب مشتریهای شما به خود خواهند بود. داشتن لوگویی حرفهای و بامعنا به شما در حفظ مشتریهایتان کمک میکند و اگر خیال استفاده از خدمات کسبوکار دیگری به سرشان بزند، بیشتر این اقدامشان را میسنجند و تصمیمشان را بالاوپایین میکنند. داشتن یک لوگوی لوگوی خوب نقش مهمی در تقویت کسبوکار و اعتمادبهنفس شما ایفا میکند. پس هرچه سریعتر برای طراحی لوگو و هویت دادن به برند و کسبوکارتان اقدام کنید بهتر است.
منبع : نحوه اثرگذاری لوگو بر یک سازمان و برندینگ آن و نکاتی که باید بدانید
درباره این سایت